İş

Pandeminin Etkisi Azaldı, Temizlik Kimyasalları Alışverişleri Hız Kesmeden Devam Etti

Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını değiştiren ve iş dünyasına yeni çalışma modellerini getiren Covid-19 pandemisi ile birlikte hijyen, temizlik eser setleri ve tek kullanımlık eserlere ilgi devam ediyor. İş yerinin alışveriş mekanı Avansaş, 1000’e yakın müşterisi ile gerçekleştirdiği temizlik kimyasalları alışveriş ve tüketim alışkanlıkları araştırmasını yayımladı. Sıvı el sabunu, yüzey temizleyici, çamaşır suyu, bulaşık deterjanı ve banyo temizleyicisi en çok satan 5’li set ürünleri oldu. Alımlara ilgi litre eserlere kaydı.

Pandemi döneminde saf eserlerin satın alma alışkanlıkları hızla değişti. Hijyen hem konutlarda hem de çalışma ortamlarında en önemli konulardan biriydi. Avansaş tarafından yürütülen “Çalışanların Temizlik Kimyasalları Ürünleri Satın Alma Alışkanlıkları”na göre, pandeminin etkisi azalsa da bu işlere talep devam ediyor.

LİTRELİ İŞLER YÜKSEK

Türkiye genelinde 1.000’e yakın Avansaş müşterisi ile yapılan araştırmaya göre en çok tercih edilen temizlik maddesi ‘sıvı el sabunu’; Bunu ‘yüzey temizleyici’, ‘çamaşır suyu’, ‘bulaşık deterjanı’ ve ‘banyo temizleyicisi’ takip eder.

Araştırmada küçük ve orta ölçekli işletmeler temizlik kimyasalları alışverişi yaparken ağırlığı yüksek ürünleri tercih ediyor. Sıvı el sabunu, yüzey temizleyici, çamaşır suyu ve banyo temizleyici işleri 5 litre olarak alınır. Bireysel müşteriler ise en çok 1 litrelik sanat eseri alıyor. Sadece sıvı el sabununda 2,5 litrelik işler daha orantılı olarak tercih edilmektedir.

ETKİN PAKLIK FİYAT ÜZERİNDEN AVANS ALIYOR

Temizlik kimyasal ürünleri alışverişi yapan çalışanlar, satın alırken aktif temizliğe daha fazla dikkat etmektedir. Bireysel müşteriler ve küçük işletmeler sıvı el sabunu alışverişi yaparken ürünün güçlü saflığına öncelik verirken, orta ölçekli işletmeler de fiyatı göz önünde bulundurur.

Çamaşır suyu satın alırken en çok değer verilen kalemler, son dönemde hayatımıza daha fazla dahil olan işin etkili saflığı, uzun süreli etkisi, hayvan ve insan sağlığına uygunluğu olarak belirlendi.

Banyo temizleyicisi satın alınırken ürünün uzun süreli etkisi, insan ve hayvan sağlığına uygunluğu ve etkili bir saflık için fiyat değerlenir.

Bireysel müşterilerin bulaşık deterjanı satın alırken en çok değer verdiği ürün; işin kolay durulanması olurken; küçük işletmeler yağ giderme etkisine ve sağlık/kimyasal içeriğine dikkat eder. Bu niteliklerin yanı sıra orta ölçekli işletmeler de yapılan işin cildi kurutmadığını düşünürler.

TEMİZLİK KİMYASALLARI TÜKETİCİLER İÇİN ESAS OLDU

Temizlik kategorisinden Avansaş müşteri çalışanlarının alışveriş davranışları incelendiğinde, pandemi döneminin daha şiddetli hissedildiği 2021 yılına göre 2022 yılında değerli değişimler olduğuna dikkat çekiliyor.

2021 yılında küçük ve orta ölçekli işletmelerin alışveriş sepetinde üst sıralarda yer alan bone, galoş, maske ve kolluklar 2022 yılında en çok satın alınan ilk 10 paket arasında yer almıyor. Yüzde 70’e varan talep düşüşü yaşayan kolluklarda, pandemi döneminde hijyene gösterilen yoğun özen temizlik kimyasalları değişiminde de devam ediyor. Bu kapsamda çamaşır suyu ve yüzey temizleme işlerine olan talep 2022 yılında 2021 yılına göre %20 artış göstermiştir.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

ozalp-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort